دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

الاینمنت فن سانتریفیوژ

۲ بازديد

اگر می خواهید برروی یک فن سانتریفیوژ الاینمنت انجام دهید، این مقاله را بخوانید:

فن های موجود در صنعت را می توان در اندازه های مختلف و برای کاربردهای مختلف یافت. در این مقاله به طور خاص به فن هایی با اتصال مستقیم به موتور اشاره می کنیم.

اول از همه، همه ما درک شهودی از اینکه یک فن برای چه کاری است داریم. اکثریت قریب به اتفاق فن‌های صنعتی از فن‌های سانتریفوژ تشکیل شده اند که اصول عملکردی کمی متفاوت از فن‌های محوری دارند. بنابراین، کاربرد فن های سانتریفوژ در صنعت برای گردش یا انتقال هوا یا گازها، گازهای تخلیه کننده یا خنک کننده معمول است.

ناهمراستایی (عدم الاینمنت) در یک فن سانتریفیوژ زمانی رخ می دهد که محور چرخش موتور با محور چرخش فن هم خط نباشد. بنابراین، نیروهای دینامیکی صورت خواهد گرفت که باعث آسیب مکانیکی به کوپلینگ و یاتاقان ها و همچنین ناکارآمدی انرژی در انتقال نیروی مکانیکی می شود.

اگر فن سانتریفیوژ شما می تواند بدون توجه به مصرف برق کار کند، یا کوپلینگ یا یاتاقان ها در طول عمر مشخص شده توسط سازندگان آنها کار می کنند، بهتر است دستگاه را تعمیر نکنید، مگر اینکه یک مطالعه مهندسی پشت آن وجود داشته باشد تا عملکرد فن سانتریفیوژ شما بهینه شود.

حال اگر فن سانتریفیوژ دارای ارتعاش بالایی باشد و در حین کار کوپلینگ بشکند یا یاتاقان های آن عمر مورد انتظار را نداشته باشند، به احتمال زیاد با مشکل ناهمراستایی (عدم الاینمنت) مواجه شده اید.

تشخیص ناهمراستایی (عدم الاینمنت)

اکثر شرکت هایی که من می شناسم اغلب با ارتعاش سنجی، ناهمراستایی (عدم الاینمنت) را تشخیص می دهند. این کار خوب است، زیرا می توان آن را در هر زمانی در طول زمان کار فن سانتریفیوژ انجام داد. با این حال، من همیشه توصیه می کنم، قبل از شروع به تراز کردن (الاینمنت لیزری) یک ماشین یا قبل از تصمیم گیری در مورد آن، شرایط تراز (الاینمنت) را بررسی کنید.

اگر مجموعه شما دارای دستگاه الاینمنت لیزری است، همیشه به یاد داشته باشید که وضعیت تراز (الاینمنت) را به صورت دوره ای اندازه گیری کنید. منتظر مشکلی نباشید تا عمل کنید. به احتمال زیاد از اینکه تعداد زیادی از ماشین ها بدون اینکه در ارتعاشات تشخیص داده شوند، ناهمتراز شده اند شگفت زده خواهید شد.

اقدامات لازم پیش از انجام الاینمنت

قبل از تراز کردن فن سانتریفیوژ، این نکاتی را که به شما می گوییم انجام دهید. این می تواند زمان، استرس و اشتباهات را کاهش دهد.

سافت فوت را بررسی کنید

معمولاً ماشین‌ها بدون در نظر گرفتن یک پایه بالا احتمالی در یک راستا قرار می‌گیرند. قبل از تراز کردن (الاینمنت) هر چیزی، باید وجود احتمالی سافت فوت را بررسی کنید. این عامل بسیار مهم است زیرا می تواند باعث شود زمان زیادی را برای تراز کردن (الاینمنت) یک دستگاه تلف کنید و همین واقعیت ساده سفت کردن یک پیچ در یک پایه نرم با گشتاور بیشتر یا کمتر باعث می شود که اصلاحات در محدوده تلرانس های تعریف شده باقی نمانند. هر چهار پایه موتور را بررسی کنید، در صورت لزوم آنها را اصلاح کنید و سپس به تراز کردن (الاینمنت) ادامه دهید.

پایه ها را چک کنید

گاهی اوقات متوجه می‌شوید که پایه ها دیگر به اندازه زمان نصب سفت یا صاف نیستند. به راحتی می توان پایه های آسیب دیده را به دلیل موقعیت مکانی ماشین ها، آب و هوای محلی، نشتی از خود دستگاه یا ماشین های مجاور پیدا کرد.

فن را بچرخانید

شما قادر خواهید بود شفت خم شده را تشخیص دهید. ممکن است یک شفت خمیده وجود داشته باشد که ارتعاشات مکانیکی ایجاد می کند و ربطی به همترازی (الاینمنت) ندارد.

تراز کردن(الاینمنت) فن ها با دستگاه الاینمنت لیزری نه تنها از سرعت و راحتی برخوردار است، بلکه می توانیم به دقت بسیار بیشتری نسبت به روش های معمولی دست یابیم.

هنگام تراز کردن (الاینمنت) فن های سانتریفیوژ

به خاطر داشته باشید که محدوده تحمل عمدتاً به مشخصات سازنده، نوع کوپلینگ و سرعت موتور بستگی دارد.

هنگام جابجایی دستگاه، مطمئن شوید که سوراخ های شکاف (سوراخ های مستطیلی که انتهای آن ها گرد است) به شما امکان می دهد تا به اندازه نیاز دستگاه را به صورت افقی حرکت دهید. به همین ترتیب، سطوح تکیه گاه موتورها را تمیز نگه دارید تا شیمز ها به خوبی روی آنها بنشیند. هنگام سفت کردن پیچ ها، به خاطر داشته باشید که ممکن است در حین سفت کردن شیم آن را با پیچ مچاله کنید. برای جلوگیری از این خرابی رایج، آنها را با فاصله کمی بین شیم و پیچ قرار دهید تا سفت کردن پیچ های گیره باعث چنین موضوعی نشود.

در بیش از ۹۵ درصد ماشین‌ها، تجهیز معمولاً موتوری است که برای الاینمنت آماده شده است و معمولاً راحت‌ترین حرکت را دارد. در مورد فن هایی سانتریفیوژ، حرکت فن می تواند باعث ایجاد تنش در کانال ها شود.

ابتدا اصلاحات عمودی و سپس اصلاحات افقی را انجام دهید. در غیر این صورت، زمان صرف شده برای اصلاح ناهماهنگی (عدم الاینمنت) افقی از بین می رود، زیرا بلند کردن موتور برای افزودن یا حذف شیمز ها برای اصلاح ناهماهنگی (عدم الاینمنت) عمودی، باعث حرکت افقی می شود که بر کار تراز (الاینمنت) افقی ما تأثیر می گذارد.

همیشه پس از اصلاح و سفت کردن پیچ های نگهدارنده موتور، آخرین اندازه گیری الاینمنت را انجام دهید تا مطمئن شوید که تراز (الاینمنت) در محدوده استاندارد قرار دارد.این یک بررسی خوب است، زیرا گاهی اوقات هنگام جابجایی دستگاه و بستن مجدد پیچ ها، دقیقاً همان چیزی که ما در نظر داشتیم نخواهد بود. پس از سفت شدن تمام پیچ ها باید مقادیر نهایی تراز (الاینمنت) را بدست آوریم.هنگام راه اندازی دستگاه، لازم است ارتعاشات آن در دما و شرایط کارکرد اندازه گیری شود تا از وضعیت خوب آن اطمینان حاصل شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از خدمات و هزینه های مربوط به بالانس فن، الاینمنت لیزری و … با آکوپایش تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

منبع: آکوپایش

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.